موتور تاور کرین

موتور تاور کرین

موتور تاور کرین

موتور تاور کرین می تواند، قلاب، گردون، شاریوت و یا ریل باشد. چند نوع موتور قلاب در تاور کرین ها وجود دارد. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پی سی , ار سی اس , ال ام دی , ال وی اف , گردون

 

 

موتور تاور کرین دلایل تغییر سیستم تابلو برق های قدیمی تاورکرین ها با تابلو های پی ال سی
موتور تاور کرین

سیم پیچی انواع الکترو موتور تاور کرین

موتور تاور کرین جریان متناوب یک ماشین الکتریکی است که با جریان متناوب تغذیه شده و توان الکتریکی را تبدیل به توان مکانیکی چرخشی یا خطی می‌نماید. موتور جریان متناوب AC از دو قسمت اصلی تشکیل شده:

استاتور: هسته خارجی و معمولاً ثابت که با استفاده از جریان متناوب، میدان مغناطیسی دوار ایجاد می‌کند.

روتور: هسته داخلی و متحرک که به محور خروجی متصل شده و با توجه به میدان مغناطیسی دوار تولید شده توسط استاتور، گشتاور تولید می‌کند. از نظر نوع روتور مورد استفاده در موتورها، موتورهای جریان متناوب به دو صورت طبقه‌بندی می‌شوند: موتور سنکرون یا هم‌زمان که در آن روتور دقیقاً با سرعت میدان دوار می‌چرخد. در این نوع موتورها میدان الکتریکی روتور به وسیله یک منبع خارجی تامین می‌شود. موتور آسنکرون یا القایی که در آن میدان الکتریکی روتور از القای میدان استاتور پدید می‌آید.

یکی از اصلی ترین خدمات اسد ماشین مونتاژ و دمونتاژ تاور کرین می باشد. اسد ماشین تنها نماینده پتن در ایران میتواند شما رو در امر یاری کند مشاوره و اجرا .

الف) جریان راه اندازی بالا

۱- از آنجا که موتور تاور کرین  AC (بی بار و با بار) در لحظه راه اندازی مستقیم بین ۵ تا ۸ برابر جریان نامی موتور را جذب میکند اغلب این جریان به بالای ۵۰۰ آمپر در یک تاور ۱۲ تن قابل افزایش است که البته پس از سپری شدن زمانهای اولیه شروع حرکت قلاب این جریان به حدود کمتر یا بیشتر از ۱۰۰ آمپر (بسته به ظرفیت تاورکرین و میزان بار قلاب) کاهش می یابد. جریان بالای مورد نیاز موتور در راه اندازی علاوه براینکه دیزل پرقدرت تری و گران قیمت تری را طلب می کند، به سیستمهای کنترل کننده ولتاژ(رگولاتور) ژنراتور نیز آسیب وارد می کند. جریانهای بالای مورد نیاز بخصوص جریانهای راه اندازی سبب افت ولتاژهای زیادی در مسیر میگردد که در بعضی موارد سبب اختلال در کار صحیح تاورکرین میگردد.

 

 ۲- به دلیل تکرار زیاد مراحل راه اندازی و حتی جریانها بالای در حال کار موتورها و نیز کار سخت موتورها در تاورکرین ها، اغلب آسیب زیادی که به موتورها وارد میشود و این سبب میشود که به صورت دوره ای سیم پیچی موتورها بسوزند و تبعات منفی ناشی از آن گریبانگیر پروژه ها گردد.

 

همچنان شما می توانید محصولات مرتبط با این پس را از لیست زیر انتخاب کنید.

شرکت اسد ماشین وارد کننده و بزرگ ترین عرضه کننده انواع تاور کرین در ایران و همچنان عرضه کننده انواع برند های تاور کرین یا جرثقیل برجی و پایه تثبیت تاور کرین و موتور تاور کرین با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما ایستاده ایم . برخی از همکاران ما با عرضه غیر مستقیم تاور کرین جرثقیل برجی فعالیت دارند ولی اسد ماشین انحصاری و دسته اول می باشد.

در همین بخش شما رو با چند نوع شرکت فروش تاور کرین و حوادث سقوط تاور کرین و علت آن آشنا می کنیم شرکت هایی زیادی این خدمات را ارائه میدهند که از جمله شرکت اسد ماشین تاورکرین قائم و تاور کرین ریلی و تاور کرین لیبهر و پاو وینت تاورکرین نام برد.

 

برخی محصولات (انواع تاور کرین ) ویژه شرکت اسد ماشین وارد کننده ی تاورکرین را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید.

  • نصب تاور کرین
  • تاور کرین ۵۰ تن
  • تاور کرین ۳۲ تن
  • تاور کرین ۲۵ تن
  • تاور کرین ۲۰ تن
  • تاور کرین ۱۲ تن
  • تاور کرین ۴۰تن
  • تاور کرین ۱۰ تن
  • تاور کرین ۸ تن
  • تاور کرین k40/27c
  • تاور کرین k4/56c
  • تاورکرین ۲۷- ۴۰تن
  • تاورکرین ۱۶تن k40 27c
  • تاورکرین ۱۶تن k4-56c
  • تاورکرین ۱۲تن K30 30c

 

ب) ضرورت استفاده از دو عدد موتور سیم پیچی و گیربکس دوبل

– از آنجا که اغلب در قلاب تاورکرین ها یک موتور به تنهایی نمی تواند هم سرعت و هم گشتاور مورد نیاز را تواماً مهیا کند، لذا اغلب از دو الکترو موتور و گیربکسی با دو ورودی و یک خروجی استفاده میشود. با توجه به اینکه کنترل سرعت مورد نظر نیز حاصل شود از موتورهای رتور سیم پیچی استفاده میشود که هم قیمت بسیار بالایی دارند و هم به دلیل برخورداری از رینگ و جاروبک و نیز وجود سیم پیچی در رتور و استاتور موارد خرابی و نیاز به تعمیرات در آنها به شدت افزایش می یابد. برای رسیدن به کنترل سرعت از مقاومتهای بسیار پرتوان و گران قیمت در مسیر رتور استفاده میشود که این خود هم درصد خرابی را افزایش میدهد و هم تلفات و مصرف انرژی تاورکرین را بالا میبرد.

 

ج) پیچیدگی مدارهای فرمان و قدرت

۱- برای اینکه یک موتور تاور کرین  رتور سیم پیچی بتواند عمل کنترل سرعت را انجام دهد نیاز است که مقاومت های رتور به صورت مرحله ای وارد مدارشوند و این خود به مدار فرمان و قدرت نیاز دارد و در پی آن درصد خرابیها افزایش می یابد.

 

 ۲- پیچیدگی مدارهای فرمان و قدرت علاوه بر افزایش احتمال بروز خرابی و افزایش هزینه تعمیرات، اطمینان از کار مداوم و ایمنی تاورکرین را کاهش میدهد ضمن اینکه برای پیداکردن عیوب و رفع آنها به زمان بیشتری نیاز است و ضرورت وجود مستقیم افراد باتجربه در پای تابلو افزایش می یابد و گاهاً ساعتها تلاش متخصصین با تجربه در رفع عیوب به نتیجه نمیرسد و حضور افراد کم تجربه در تعمیر چنین تابلوهایی میتواند سبب بروز مشکلات جدیدتری گردد.

 

د) وجود بلوک و ولومهای گرانقیمت و بدون ضمانت

– در قسمت فرمان این تابلوها اغلب از بلوکهایی استفاده میشود که علاوه بر گران قیمت بودن و بدون گارانتی بودن، هیچ اطلاعی از مدار و عملکرد آن توسط سازندگان آنها ارائه نمیشود و بصورت کاملاً بسته عرضه می شود و اغلب به ولومهای بسیار گرانقیمت نیاز دارد که در سیستم لیور مورد استفاده دارد و این خود بر احتمال خرابی و نیز زمانبر شدن تعمیرات می افزاید.

 

ه) مشکلات مکانیکی و تنشهای حاصل از بارهای سنگین و لزوم مهارت رانندگی

پله ای بودن سرعتها در سیستمهای کنتاکتوری علاوه براینکه سبب ضربه زدن به دنده های گیربکسها و در نتیجه شکستگی دنده ها میگردد، باعث وارد آمدن فشار و لرزشهای متعددی بر تاور شده و بخصوص در حمل بارهای سنگین مهارت رانندگی بالائی نیاز دارد. این موضوع سبب حرکتهای نوسانی طولی و عرضی ناشی از کنترلهای شاریوت و گردان میشود، که مهارت رانندگی در کاهش این نوسانات بسیار موثر است. لازم به ذکر است که حتی رانندگان ماهر نیز در چنین مواردی با استارتهای تقه ای مکرر و معکوس به کاهش نوسانات طولی و عرضی قلاب میپردازند که این نیز معایب خاص خود را دارد.

 

 ۲- به دلیل کنتاکتوری بودن مدارهای فرمان انعطاف زیادی در نحوه کنترل و فاصله زمانی بین دنده های سرعت موتورها وجود ندارد بویژه در حرکات پایین آمدن قلاب این موضوع سبب میشود که در بارهای سنگین صاف شدن لنت ترمزها به سرعت انجام شود که هم ایمنی تاورکرین کاهش می یابد و هم فاصله زمانی تعمیرات کاهش می یابد.

 

 ۳- به دلیل عادت داشتن بسیاری از رانندگان در ول کردن لیور در سرعتهای بالا، علاوه بر صاف شدن و خورد شدن لنتهای ترمزها، به موتورها نیز فشار زیادی وارد می شود که از عمر مفید آنها می کاهد.

 

و) ضرورت وجود سرویس نگهداری دوره ای پرهزینه

– معایب بسیار زیاد سیستمهای کنتاکتوری و بروز مشکلات مکانیکی متعدد حاصل از روش کنترل مبتنی بر آن، سبب می شود تا وجود سرویس و نگهداری دوره ای و با فاصله زمانی کم، اهمیت زیادی داشته باشد که این خود هزینه سرویس و نگهداری را افزایش می دهد.

 

ز) مصرف انرژی بالا و بازدهی کم

– مصرف انرژی بالا از دیگر مسائل مهم این سیستمهاست که از جریانهای بالای ناشی از راه اندازیهای مکرر و نیز جریان در حال کار بالای ناشی از روش کنترل می باشد ضمن اینکه وجود دو موتور برای قلاب از موارد کاهش بازدهی سیستم می باشد.

 

موتور تاور کرین دلایل تغییر سیستم تابلو برق های قدیمی تاورکرین ها با تابلو های پی ال سی
موتور تاور کرین

 

قیمت موتور تاور کرین

معمولا افرادی که این مقاله های تخصصی را میخوانند ، شاخه ای رشته یا شغلشان در این زمینه است و حتما میدانند که این دستگاه ها چقدر با ارزش و کاربردی و همچنین چقدر گران قیمت هستند و اختلاف قیمت در مدل های مختلف جرثقیل های ساختمانی چقدر بالا است. قیمت موتور تاور کرین بستگی به تناژ تاور کرین بستگی دارد.

 

مشکلات پروژه های بزر گ ساختمانی

از آنجا که تاور کرین در پروژهای بزرگ ساختمانی نقشی کلیدی و اساسی داشته و هر ساعت توقف آن خسارتهای زیاد مالی و اعتباری را به مجری تحمیل می نماید، لذا در صورت بروز کوچکترین اختلالی در سیستم کنترل تاورکرین و یا در هر یک از اجزاءمکانیکی و الکتریکی آن سبب بروز مشکلات زیرمی شود:

۱- توقف های چندین روزه و هفتگی و گاهاً ماهانه

 ۲- هزینه بالای پرسنل و کارگران در گیر با آن به پروژه تحمیل می شود.

 ۳- استرس و فشار زیادی به مدیر پروژه وارد شده و علاوه بر خطرات جانی بازدهی کار وی را کاهش می دهد

۴- اعتبار شرکت مجری را به دلیل تاخیر در تحویل پروژه زیر سوال می برد. از آنجا که تاور کرین پس از نصب بایستی تا پایان پروژه سرحال و فعال باقی بماند و تعویض یا جابجائی آن هزینه های زیادی را به مجری تحمیل نموده و منجر به اتلاف وقت زیادی می شود، از اینرو چاره ای جز تعمیر و رفع عیب دستگاه در صورت بروز کمترین ایراد آن وجود ندارد.

۵- با توجه شرایط سخت و پر خطر کار روی تاورکرین ، اغلب افراد با تخصص کم به ارائه خدمات در این زمینه پرداخته اند و متخصصین ماهر که از تجربه بالای تئوری و عملی برخوردار باشند کمتر وارد این عرصه شده اند، به همین دلیل زمانهای از کار افتادگی تاورکرین ها در طول سال بسیار زیاد بوده و لطمات زیادی به پروژه های بزرگ ساختمانی وارد شده است. در این راستا این شرکت افتخار دارد تا هر یک از خدمات زیر را ارائه نماید:

 

موتور تاور کرین
موتور تاور کرین

۱- سرویس و نگهداری تاورکرین:

سرویس و نگهداری در ماشین آلات و دستگاههای صنعتی و ساختمانی که به معنی پیشگیری قبل از ابتلا به بیماری است، با بازدید دقیق دوره ای از تمامی اجزاء الکتریکی و مکانیکی و پر کردن جدولهای خاص آنها انجام می شود.

این کنترل دوره ای سبب جلوگیری از بروز اختلالات اساسی در تاورکرین شده و کارشناسان این شرکت در صورت بروز اشکالات بین دوره ای در اسرع وقت خود را به محل دستگاه رسانده و نسبت به رفع عیب آن اقدام می نمایند. این زمان متجاوز از ۱۲ الی ۲۴ ساعت نخواهد بود. گزارشهای دوره ای نیز در دو نسخه تهیه میشوند که یک نسخه از آن در همان محل پروژه به کارفرما تحویل میگردد و نسخه دیگر در بایگانی شرکت پیمانکار نگهداری خواهد شد.

 

۲- به روز رسانی سیستمهای کنترل تاورکرین:

در اکثریت قریب به اتفاق تاورکرین ها سیستمهای کنترل الکتریکی فرسوده، قدیمی، پرهزینه و با قابلیت اطمینان کم بوده و دارای تعمیر زمانبر، بدون نقشه یا با نقشه های ناقص می باشند و تقریباً تمامی آنها دارای مدارات مبهم (تحت عنوان بلوک)، بدون گارانتی، گران قیمت و اختصاصی می باشند که هیچ ضمانتی بر ادامه کار آن تا چند روز پس از تعمیر وجود ندارد و بنا به مشکلات متعددی که برای این سییستمها بیان شد.

لذا در پی احساس مسئولیت تخصصی، مدیران این شرکت بر آن شدند تا با به روز کردن تابلوهای کنترل تاورکرین ها و استفاده از سیستمها و تجهیزات مدرن و ماجولار که در دسترس همگان وجود دارند به رفع تمامی عیوب فوق اقدام نمایند. از جمله این سیستمها میتوان به درایوهای موتورهای AC و PLC ها اشاره کرد که علاوه بر رفع تمامی عیوب فوق، دارای امتیازات ویژه ای می باشند.

 

۳- ارائه سایر خدمات مورد نیاز تاور کرین:

موارد مشاوره، چکاپ و کارشناسی عیوب دستگاههای تاور کرین، مونتاژ، دمونتاژ و نصب تاورکرین، افزایش ارتفاع و رفع انواع عیوب الکتریکی و مکانیکی تاورکریناز جمله سایر خدمات اختصاصی این شرکت در زمینه تاورکرین می باشد.

 

موتور تاور کرین دلایل تغییر سیستم تابلو برق های قدیمی تاورکرین ها با تابلو های پی ال سی
موتور تاور کرین

مزایای بهینه سازی کامل تابلوهای تاور کرین

الف ) مزایای سیستم های جایگزین

  •      ساده سازی قسمتهای سخت افزاری وحذف انواع کنتاکتور وتایمر
  • که در قسمتهای فرمان مورد استفاده بوده اند به دلیل استفاده از  PLC در مدار کنترل
  •     سهولت وسرعت عیب یابی وتعمیر سیستمبه دلیل فوق
  •    حفاظت الکتروموتورها به دلیل استفاده از درایور های AC
  •     استفاده از موتورهای قفسه سنجابی وارزان فیمت ودارای عمر زیاد
  •     کاهش هزینه تعمیر الکتروموتورها به دلایل ۳و۴ فوق
  •      قابلیت توسعه آسان و انعطاف پذیری بالای سیستم کنترلی
  •     قابل اعتماد بودن سیستم کنترلی و در نتیجه بروز عیوب کم
  •     رفع بسیاری از عیوب حتی با راهنمایی از راه دور راننده تاورکرین و در نتیجه جلوگیری از توقف تاورکرین
  •      عدم نیاز به دیزل قدرت بالا ودر حقیقت نیاز به دیزلی با یک پنجم قدرت دیزل موجود ،
  • حذف تمامی شوک های راه اندازی ناشی از استارت موتور قلاب ،افزایش بازدهی
  • و کاهش هزینه های تولید برق دیزل ،کاهش شدید هزینه تامین دیزل
  • برای دیدن مقاله برق تاورکرین چیست ؟ همینجا کیلیک کنید.

 

ب ) بعضی از امتیازات درایوها عبارتند از:

  •      حذف مقداری از مدارفرمان و حذف کنتاکتورهای ظرفیت بالای انتقال قدرت در رتور و استاتور   PLC در مدار کنترل
  •      حذف کامل جریان راه اندازی به مقادیری حتی بسیار کمتر از جریان نامی موتور
  •      کاهش چشمگیر درصد خرابی
  •     کاهش حساسیت به نوسانات ولتاژ
  •      کاهش قابل توجه و ملموس هزینه تعمیرات تاور کرین
  •     افزایش طول عمر موتورها و گیربکسها
  •     کاهش قدرت دیزل ژنراتور مورد نیاز دستگاه
  •      حذف کامل فرسودگی کنتاکتورها و تایمرها و…
  •      حذف کامل بلوکها و ولومهای گرانقیمت تاورکرین
  •      کاهش چشمگیر مصرف انرژی تاورکرین
  •      کاهش تلفات دستگاه
  •     وجود گارانتی قطعات
  •     کوچک شدن تابلو فرمان
  •      رفع بسیار سریع و آسان عیوب
  •     کنترل سرعت نرم و پیوسته موتورها
  •     امکان حذف یک موتور از سیستم دو موتوره قلاب
  •     کاهش چشمگیر هزینه تعمیرات موتورها
  •     امکان جایگزینی موتورها با انواع رتور قفسه ای
  •     افزایش سطح ایمنی با کنترل سریع و هوشمند
  •     امکان حذف کامل گیربکس دوبل ازسیستم قلاب

 

 ج ) بعضی از امتیازات PLCها عبارتند از::

  •      گارانتی خود PLC که حداقل یکسال در انواع مختلف آنها می باشد.
  •      حذف کامل فرسودگی کنتاکتورهای فرمان و حذف کامل خرابی تایمرها و دیگر اجزاء مدار فرمان
  •      کنترل سریع و هوشمند اجزاء مختلف موجود در سیستم کنترل
  •      افزایش ایمنی تاور و حذف کامل مشکلات ناشی از رانندگی غیر ماهرانه در
  •      کوچک شدن تابلو فرمان تاور در حد بسیار قابل ملاحظه.
  •      امکان عیب یابی ودر نتیجه رفع بسیار سریع وآسان عیوب درمواقع بروز مشکل وامکان نمایش خطا.
  •      امکان اتصال به درایوها، سنسورهای مختلف تناژ، محدودکننده های حرکت شاریوت، قلاب و گردان.
  •      قابلیت گزارشگیری از وضعیت فعلی تاور کرین با پیام کوتاه(SMS ) در صورت درخواست
  •      نگهداری آسان و مطمئن .
  •      امکان آسان و سریع به سیستمهای کنترل از راه دور در صورت تمایل به استفاده از سیستمهای ریموت.

 

 

شرکت اسد ماشین وارد کننده و بزرگ ترین عرضه کننده انواع تاور کرین در ایران و همچنان عرضه کننده انواع برند های تاور کرین یا جرثقیل برجی و پایه تثبیت و موتور تاور کرین با بیش از نیم قرن تجربه در کنار شما ایستاده ایم . برخی از همکاران ما با عرضه غیر مستقیم تاور کرین جرثقیل برجی فعالیت دارند ولی اسد ماشین انحصاری و دسته اول می باشد. در همین بخش شما رو با چند نوع از خدمات  شرکت فروش تاورکرین و اجاره تاورکرین و خرید تاورکرین حوادث سقوط تاور کرین و علت آن آشنا می کنیم شرکت هایی زیادی این خدمات را ارائه میدهند  شرکت اسد ماشی این خدمات رو به صورت تضمینی از صفر تا صد  کنار شما خواهد بود

 

آدرس ما :

تهران ، پاسداران ، کوهستان ۱ ، پلاک ۷

۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۱۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۲۰ ۰۲۱-۲۲۷۷۹۹۳۰

آدرس انبار:

رباط کریم،میدان امام خمینی،به سمت حسن آباد،نوده دوم،انبار اسد ماشین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *